Észak-India 2014

Elérkezett a 2015. év is!
Derűs, alkotó, felismerésekben, megértésben és őszinte szeretetben gazdag napokat kívánunk az Új Esztendőre!
Új célok, új élmények, új kihívások és lehetőségek jönnek mindannyiunk életében.
Mi még az indiai utazásunk és tanításunk közben vagyunk.
Amiről elsőként beszámolunk Nektek, az egy nagyon különleges élmény volt: a tibeti menekült gyermekeknek tartottunk rajztanfolyamot, Észak Indiában.
Speciális szükséglettel élő gyermekek is voltak a csoportban.
Az Észak Indában töltött napokról láthattok egy kis összefoglaló filmet itt.
Chauntrában töltött napokban megható volt a közeg, az élettörténetek, az érzelmi nyitottság.
A legtöbb felnőtt – akikkel beszéltünk – 6-8-10 éves korában menekült Tibetből.  Csoportokban hozták át őket a határon.A szülők sok esetben ott maradtak, csak a gyermekeiket menekítették ki a hegyeken át, hónapokig tartó gyaloglás során. Éjszaka haladtak, nappal bujkáltak. Ma már, ennyi év után sokuknak nagyon nehéz a kapcsolattartás a Tibetben élő idős szülőkkel, mert a telefonok nem működnek zavartalanul és mára már a nyelvi nehézségek is közrejátszanak.
A rajztanfolyamon is beszéltek a fiatalok olyan érzelmi mélységekről, hogy teljesen meghatódtunk, majd felállt egy kislány, – a speciális szükséglettel élők közül – és azt mondta nekünk, hogy ne sírjunk, ő nagyon boldog, nagyon jó helyen van és szeretné, hogy mi is boldogok legyünk és örüljünk.
Eljövetelünk előtt megkaptuk az intézet vezetőjétől a tibetiek legnagyobb háláját és tiszteletét kifejező fehér sálat.
Ezután Dharamsalába érkeztünk, ahol megható volt a Dalai Láma otthonánál a sok szerzetes között hallgatni imádságukat. Különleges volt kétezer méter magasan élni és kirándulni, hisz Magyarországon nincs is ilyen magasság.
A Chauntrában tartott tanfolyamnak hamar híre ment  a tibeti közösségekben. Meglátogattunk még két tibeti gyermekfalut és az igazgató úr kérte, ha lehetőségünk lesz vissza jönni, ott is tartsunk hasonló tanfolyamokat a fiataloknak. Ekkor már kezdődött az iskola szünet a hideg miatt, amely két hónapig tart. Így, ha a sors úgy alakítja a dolgainkat, akkor az elkövetkező években örömmel támogatnánk életüket azzal, amit mi tudunk nyújtani.
Még egy érdekesség: ezek a gyerekek elmondták, hogy a három grafit ceruza, amit használtunk a tanfolyamon, micsoda bőséges választék, hisz ők eddig mindig csak eggyel rajzoltak.
Tizenkét gyermeknek elhoztuk magunkkal a személyes adatlapját, élettörténetét. Ha szeretnél támogatni, szponzorálni személyesen is, erre is van lehetőség!
A kihívásos és élménydús napok után elindultunk dél felé  és 12 óra buszozás után megérkeztünk Delhibe..
Mivel a vonatjegy vásárlás még a mai napig várólistás, ezért Delhiben várakoznunk kellett volna és úgy döntöttünk, akkor a három órányira lévő Agrában megnézzük a TajMahal-t és onnét folytatjuk utunkat tovább – a 36 órás vonatozással.